Tratamente naturiste, terapii complementare, produse CaliVita
Prima paginaAfectiuniCatalog produseTerapiiRemedii naturisteAfacerePromotiiPrincipii naturaleStil de viata
Cosul de cumparaturi

Produse adaugate:

 Momentan, cosul dvs. este gol.

Comanda telefonic: 0736.737271

Recomanda pagina curenta

  Osteoporoza

Ce este si care sunt cauzele?

Este scaderea densitatii oaselor, marcata prin reducerea treptata a inaltimii si garbovire. Simptomele includ durerile de spate, mai ales cand se schimba pozitia corpului sau la urcarea scarilor. In unele cazuri, nu se manifesta nici un simptom pana cand se rupe un os. Femeile sunt mai predispuse la osteoporoza. Dupa menopauza, nivelul de estrogen este scazut, ceea ce accelereaza scaderea densitatii oaselor. In plus, oasele femeilor sunt mai mici si mai usoare decat ale barbatilor, astfel incat masa lor se reduce mai usor. Imbatranirea, lipsa de calciu, de miscare si factorii genetici reprezinta principalele cauze ale osteoporozei.

Cand trebuie sa mergeti la doctor?

Daca aveti peste 65 de ani, trebuie sa va faceti un test de densitate ososa. Daca aveti dureri bruste, trebuie sa mergeti la doctor pentru a vedea daca nu este vorba despre o fractura. Daca sunteti la menopauza si aveti in familie cazuri de osteoporoza, trebuie sa va faceti cat mai curand testul de densitate ososa.

Lista simptome / boli si tratament aferent

Indicatii pentru viata de zi cu zi

Luati calciu cu vitamina D inainte de culcare. Noaptea este perioada in care absorbtia calciului este maxima. Stati cat mai mult posibil la soare. Organismul are nevoie de vitamina D pentru a absorbi calciul. 20 de minute de stat la soare asigura necesarul de vitamina D.

Consumati alimente bogate in calciu - carne slaba, lapte, oua, stridii, boabe de soia si fructe de mare. Mancati mai multa telina, varec, arpagic, curmale rosii, masline, banane si alune. Sau puteti lua o lingurita de otet de mere inainte de mese. Consumati alimente bogate in bor, cum sunt merele, perele, strugurii si alunele. Borul este important mai ales pentru femeile in varsta. Consumati alimente bogate in mangan, cum sunt laptele, carnea si ouale. Practicarea regulata a exercitiilor fizice este importanta pentru intarirea oaselor. Mersul pe jos si dansul sunt variantele ideale. Daca aveti osteoporoza, aveti grija ce medicamente luati, pentru ca unele afecteaza absorbtia calciului. Trebuie sa cereti sfatul medicului.

Sa framante cu palma punctul aflat la baza coccisului pana se incalzeste. Sa framante cu varful degetului mijlociu, timp de un minut, punctele aflate putin mai sus de talie, la doua degete de o parte si de alta a coloanei vertebrale. Framantati cu aratatorul, timp de un minut, punctul din partea de sus a marginii interne a genunchiului. Flexati genunchiul si puneti mana pe rotula. Punctul se afla in locul acoperit de degetul mare. Sa frece si sa framante usor cu palma coloana vertebrala, de la umeri pana la coccis. Operatiunea se repeta de doua-trei ori.

Ce nu trebuie sa faceti

Nu consumati prea multe alimente dulci sau sarate. Nu beti prea multa cafea sau bauturi carbogazoase. Zaharul, sarea si cafeina provoaca pierderi de calciu. Nu va incovoiati si nu faceti miscari bruste cu picioarele. Daca va aplecati in fata, nu va ridicati brusc.Daca sunteti consumator de bauturi alcoolice, nu beti mai mult de 150 ml de vin sau 30 ml de alcool de 40 in volum pe zi. Nu fumati. Nu incercati sa slabiti fara avizul specialistilor. Multe femei adopta regimuri alimentare dezechilibrate pentru a slabi,marind astfel riscul de osteoporoza.

Terapie alimentara

Beti lapte cu praf de susan: Ingrediente: 200 ml de lapte, 15 g de praf de susan, o lingurita de miere. Preparare: amestecati ingredientele si beti de trei ori pe zi.

Comentarii (0)

Nume
E-mail ( nu se publica online )
Comentariu
Ca masura de securitate, va rugam sa tastati literele de mai jos exact asa cum apar.
»


Drepturi de autor © Terapii-naturiste.ro 2008 - 2012