Tratamente naturiste, terapii complementare, produse CaliVita
Prima paginaAfectiuniCatalog produseTerapiiRemedii naturisteAfacerePromotiiPrincipii naturaleStil de viata
Cosul de cumparaturi

Produse adaugate:

 Momentan, cosul dvs. este gol.

Comanda telefonic: 0736.737271

Recomanda pagina curenta

  Sindromul decalajului orar (jet lag)

Ce este si care sunt cauzele?

Va simtiti obosit, dar nu puteti dormi; va e foame si nu puteti manca. Trupul omului are un ceas biologic care regleaza ciclul somn/trezie. Se adapteaza cu greu la schimbarile bruste de fus orar pe care le ofera calatoriile cu avionul. Oboseala si insomnia dispar uneori abia dupa cateva zile sau saptamani.

Indicatii pentru viata de zi cu zi

Planificati-va din timp adaptarea la schimbarea fusului orar. Cu patru zile inainte de calatorie modificati-va programul in functie de noul fus orar. Practicati asa-zisa "fototerapie", care consta in a petrece un anumit timp la lumina soarelui, pentru a regla ceasul biologic.

Puteti face mai usoara tranzitia band cafea sau ceai la ora care corespunde diminetii din locul in care mergeti. La ora la care veti merge acolo la culcare, beti o cana de lapte de soia cu miere.

Lista simptome / boli si tratament aferent

Respectati-va cu strictete programul la destinatie. Mergeti la culcare la timp. Daca este nevoie, luati plante medicinale cu efect de somnifer. Daca va treziti in toiul noptii din cauza decalajului orar, nu va ridicati din pat. Daca va plictisiti, ascultati muzica relaxanta sau emisiuni radiofonice. Respectand perioada de odihna din zona noului fus orar facilitati tranzitia. Daca din pricina decalajului orar va e somn cand nu este vremea de culcare, faceti lucruri care va tin treaz - intalniri, exercitii fizice sau alte activitati care va plac.

Ce nu trebuie sa faceti

Nu consumati alimente condimentate in avion, cand calatoriti noaptea. Nu consumati alcool.

Remedii traditionale

Odata ajuns la destinatie, puneti pe perna petale uscate de crizanteme. Acestea au efect calmant. Deasemenea va puteti unge tamplele cu cateva picaturi de ulei de iasomie, care va ajuta sa adormiti.

Comentarii (0)

Nume
E-mail ( nu se publica online )
Comentariu
Ca masura de securitate, va rugam sa tastati literele de mai jos exact asa cum apar.
»


Drepturi de autor © Terapii-naturiste.ro 2008 - 2015